Pełnomocnik ds. zarządzania jakością to bardzo odpowiedzialna funkcja w całej organizacji, której zadania polegają m.in. na:
-
kierowaniu pracami podczas wdrażania systemu zarządzania jakością;
-
propagowaniu wiedzy o systemie zarządzania jakością, jego działaniu i roli w nim wszystkich pracowników;
-
nadzorowaniu systemu zarządzania jakością, jego działania i doskonalenia także z uwagi na ciągle zmieniające się prawo i rynek;
-
inicjowaniu działań zapobiegawczych, korekcyjnych i korygujących w zakresie nadzorowanego sytemu;
-
przedstawianiu najwyższemu kierownictwu sprawozdań dotyczących funkcjonowania systemu zarządzania;
-
zapewnieniu upowszechniania w całej organizacji świadomości dotyczącej wymagań klienta;
Zgodnie z wymaganiami normy ISO 9001:2008 funkcję tę powinna pełnić osoba wyznaczona spośród najwyższego kierownictwa organizacji. Ponieważ realizacja nowych obowiązków może być dużym utrudnieniem w dotychczasowej pracy, QEDO Konsulting proponuję wsparcie w tych działaniach na zasadzie współpracy.